SLAPELOOSHEID...….

om moe van te worden. Iedereen slaapt wel eens slecht, maar heeft u regelmatig moeite met inslapen of doorslapen? Wordt u te vroeg wakker en heeft u hierdoor bijvoorbeeld last van vermoeidheidsklachten, concentratieproblemen, vergeetachtigheid of een kort lontje? Bij verminderde weerstand, toename van pijnklachten, hoofdpijn, stress of depressie kunnen slaapproblemen een onderliggende factor zijn en kunt u baat hebben bij een behandeling door de slaapoefentherapeut.

Heeft uw kind inslaap of doorslaapproblemen of wordt het extreem vroeg wakker? Is het iedere dag een strijd bij het naar bed gaan? Ook hiervoor kunt u onze therapeuten raadplegen. Als uw kind last heeft van spanningsklachten, hyperactiviteit, een verstoord dag-nachtritme, overmatige
slaperigheid of leerproblemen kan u met uw kind eveneens bij de slaapoefentherapeut terecht.


DE OEFENTHERAPEUT (CESAR/MENSENDIECK) LEERT U BETER SLAPEN

Slapeloosheid heeft een gedragsmatige component. Een oefentherapeut helpt mensen door middel van bewustwording en gedragsverandering. De slaapoefentherapeut brengt samen met u uw zorgen, verkeerde gewoonten en/of lichamelijke klachten in kaart die uw slapeloosheid beïnvloeden
(24-uurs cirkel). De oefentherapeut geeft u adviezen en tips om gezonder met uw lichaam en slaap om te gaan. De therapie is gebaseerd op recente wetenschappelijke inzichten en alle oefeningen en adviezen zijn direct toepasbaar in uw dagelijks leven. Goed slapen kunt u leren op verschillende
manieren door:
• ademhalings- en ontspanningsoefeningen om mentaal en fysiek volledig tot rust te komen
• inzicht krijgen in de invloed van uw slaapgedrag, voeding en lichaamsbeweging op uw slaap
• uw lichaamsbewustzijn te verbeteren en ‘het hoofd uit leren zetten’ (mindfulness)
• grenzen te stellen en timemanagement
• meer positief of neutraal te leren denken en handelen, ofwel een gezonde manier te vinden om met problemen om te gaan.
• slaaprestrictie (verminderen van de tijd in bed) en stimulus controle (het bed is alleen voor slapen)